تبلیغات تلویزیونی


پادشاه تبلیغات، عنوانی است که به تبلیغات تلویزیونی داده شده است. مردم روزانه ساعات زیادی را به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند و از اهمیت ویژه ای میان خانواده ها برخوردار است؛ این دلیلی است که باعث شده تبلیغات تلویزیونی ( تبلیغات صدا و سیما ) این عنوان را به دوش بکشد.
پیام های تبلیغاتی در تلویزیون به علت آنکه متحرک هستند و هم به صورت انیمیشن و هم به صورت واقعی نمایش داده می شوند از جذابیت بسیاری برخوردار هستند، در ضمن باید به این نکته نیز توجه داشت که علت بعدی نام گذاری تبلیغات تلویزیونی به عنوان پادشاه تبلیغات، تعرفه های بالای این نوع تبلیغات هم است. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با زیر و بم تبلیغات تلویزیونی آشنا کنیم.


تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات در صدا و سیما چیست؟

تبلیغات تلویزیونی بخش عمده ای از درآمد شبکه های تلویزیونی را در بر می گیرند و تقریبا از همان اوایل ساخت تلویزیون و برنامه های تلویزیونی، تبلیغات تلویزیونی نیز وجود داشته اند. تبلیغات تلویزیونی، نوعی از برنامه های تلویزیونی هستند که در ازای دریافت مقدار مشخصی پول از درخواست کننده که سفارش پخش محتوای تبلیغاتی در مورد یک کالا، محصول و یا خدمات را می دهد، ساخته می شوند تا پیام مورد نظر مشتری را برای مردم و مخاطبان آن شبکه نمایش دهند.


مزایای تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات در صدا و سیما می تواند نتایج سودمندی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد، از جمله این نتایج می توان به افزایش فروش محصولات و خدمات اشاره کرد که مهم ترین نکته هر کسب و کاری است. در این بخش شما را با برخی از مزایای تبلیغات در صدا و سیما آشنا می کنیم.


خلاقیت در تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی از بیشترین خلاقیت میان سایر تبلیغات بهره می برد و میزان مانور در آن بسیار بالا است. شما می توانید با دوربین فیلمبرداری از هر شرایطی که می خواهید فیلم برداری کنید و مخاطب را به هرکجایی که می خواهید ببرید. مثلا می توانید از روند تولید یک محصول در کارخانه فیلم برداری کنید و نحوه تولید و کیفیت تولید را به بیننده نمایش دهید.



بیننده علاقه مند

قطعا برای شما ام پیش آمده است که اشتیاقی برای دیدن تبلیغات تلویزیونی نداشته باشید ولی ناخودآگاه روزانه ساعات زیادی را برای دیدن این نوع تبلیغات صرف می کنید. برای مثال آیا شما کسی را می شناسید که تا به حال تبلیغات چی توز موتوری، اشی مشی، تبلیغات گلرنگ و ... را ندیده باشد؟!


نتیجه بخشی سریع به علت نفوذ بالا

تبلیغات تلویزیونی قدرت نفوذ بسیار زیادی میام مردم دارد که بلافاصله تاثیر خود را نشان می دهد و هیج محدودیت جغرافیایی ای ندارد و علاوه بر آن تبلیغات روزنامه و مجلات به هیچ عنوان نمی توانند به با آن رقابت کنند و در دوردست ترین نقاط کشور نفوذ داشته باشند. مثلا اگر در تبلیغات تلویزیونی از یک حراجی بزرگ و ویژه صحبت کنید، در کمتر از یک ساعت می توانید مراجعه کنندگان به فروشگاه را مشاهده کنید که به صورت آنلاین یا حضوری اقدام به شرکت در حراجی و خرید می کنند.



انتخاب آسان بازار هدف

تبلیغات تلویزیونی بسیار مثمر ثمر می باشد، زیرا به راحتی می توانید در آن طبق بازار هدف خود مخاطبان خود را انتخاب کنید و آگهی خود را زمان پخش برنامه های مربوط به آگهی خود نمایش دهید که بسیار سودمند است. مثلا اگر شما تولید کننده لباس های ورزشی هستید، می توانید آگهی خود را هنگام پخش مسابقه فوتبال یا سایر برنامه های ورزشی نمایش دهید.


همچنین به عنوان آخرین نکته از مزایای تبلیغات تلویزیونی می توان به این نکته توجه داشت که آمار بدست آمده بیانگر آن است که مردم هنگام خرید دز فروشگاه ها، معمولا بهترین گزینه را که آن را نمی شناسند خریداری نمی کنند، بلکه محصولی را خریداری می کنند که با آن آشنا هستند و اینجاست که می توان به نقش موثر تبلیغات تلویزیونی برای آشنایی محصول با مخاطب اشاره کرد.


دانستنی: اگر می خواهید در مورد یکی دیگر از روش های تبلیغات به عنوان تبلیغات محیطی اطلاعاتی کسب کنید، می توانید به این صفحه مراجعه کنید.


معایب تبلیغات تلویزیونی

درست است که تبلیغات تلویزیونی بسیار کارآمد است، اما با نقاط ضعفی نیز مواجه هستند. برای مثال تبلیغات تلویزیونی معمولا بسیار کوتاه هستند که به طور متوالی پخش می شوند، در نتیجه مخاطب نمی تواند به درستی بر روی آگهی شما تمرکز کند. به علت پخش تبلیغات تلویزیونی جذاب، توقع مخاطبان نیز روز به روز بیشتر می شود، بنابراین شما باید تبلیغات خلاقانه ای را برای جلب رضایت مخاطبان طراحی کنید؛ همین امر است که باعث می شود هزینه تبلیغات بسیار بالا برود. به همین دلیل هر شخصی نمی تواند به راحتی از پس هزینه های تبلیغات تلویزیونی بر آید.



هزینه تبلیغات تلویزیونی

تعرفه تبلیغات تلویزیونی به عواملی بسیاری بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به زمان پخش آگهی، مدت زمان آگهی، نوع طراحی و ... اشاره کرد. در کشور های مختلف شما برای درخواست آگهی تبلیغاتی می توانید مستقیما به آن شبکه تلویزیونی درخواست دهید، ولی در ایران شما باید برای درخواست آگهی به شرکت هایی که مورد تایید صدا و سیما هستند در خواست دهید تا با طراحی آگهی شما آن را در صف قرار گرفتن در برنامه های تلویزیونی قرار دهند. این یعنی یک واسطه که خود عاملی برای افزایش هزینه ها است.





پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


نظر


اسم

ایمیل

آدرس اینترنتی


تماس با ما