تبلیغات محیطی


در طول روز زمان هایی که بیرون از محیط خانه مشغول به کار یا گشت و گذار هستید، حتما برایتان پیش آمده است که با تابلوهای تبلیغاتی متعددی روبرو شده باشید. این تابلوهای تبلیغاتی جزو تبلیغات محیطی محسوب می شوند؛ حال ممکن است برخی از آن ها نظر شما را جلب کنند و برخی دیگر هیچ تاثیری در شما ایجاد نکنند.
به طور کل هدف از این تبلیغات، فروش محصول، فروش خدمات و معرفی آنها به مشتریان عزیز است. کسی که در حوزه فروش به موفقیت برسد، به معنی آن است که به محبوبیت رسیده و در نتیجه سود بیشتری خواهد برد. تبلیغات محیطی در معرفی و فروش محصولات و خدمات نقش اساسی ای را ایفا می کند که باعث شناخت هرچه بیشتر مردم از محصول و خدمات ارائه شده می شود. با ما همراه باشید تا شما را با تبلیغات محیطی و انواع آن بیشتر آشنا کنیم.


تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی به طور کلی به انواع تبلیغاتی گفته می شود که در فضاهای خارج از خانه انجام می گیرد. به نوعی هر تبلیغی که خارج از نقطه نهایی خرید مشتری (POP) انجام می شود را تبلیغات محیطی می گویند. این تبلیغات انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها به نوبه خود سودمند هستند؛ اما تبلیغات بیلبورد و استرابورد جزو مهم ترین روش های تبلیغات محیطی به شمار می روند.
تبلیغات محیطی روش مناسبی برای معرفی محصولات و خدمات به مردم است. با این شیوه می توان پیام و هدف خود را با زبان جذاب تری بیان کرد. البته عامل مهمی که موجب موفقیت تبلیغات محیطی می شود، جذابیت و خلاقت در تبلیغات دارد. این روزها این نوع تبلیغات تبدیل به یکی از اصلی ترین استراتژی های کسب و کارها برای رقابت شده است.



انواع تبلیغات محیطی

  • بیلبوردهای تبلیغاتی (Billboard)
  • استرابورد (Straboard)
  • استندهای تبلیغاتی (Stand)
  • لمپوست بنر (Lamp-post banner)
  • لایت باکس تبلیغاتی (Light Boxes)
  • تلویزیون های بزرگ شهری (Advertising TV screens)
  • دیوار نویسی و نقاشی های دیواری (Graffiti)
  • تبلیغات در ایستگاه های اتوبوس یا مترو (Stations)
  • مبلمان شهری و ترانزیت | تبلیغات روی مترو، BRT، اتوبوس و ... (Urban furniture)


هدف از تبلیغات محیطی چیست؟

هدف از تبلیغات محیطی تبدیل مخاطبان به مشتری است. با تبلیغات محیطی هوشمندانه می توان نام محصول یا برند را در ذهن مخاطبان حک کرد. به طوری که مشتریان شما ناخودآگاه با ورود به مراکز خرید به سمت محصولات جدیدتان کشیده شوند. با کنجکاو کردن مشتریان بالقوه خود نسبت به استفاده از محصولات یا خدمات می توانید سهم بالایی در بازار رقابت کسب کنید.


نکته: برندهای بزرگ هر ساله بخش قابل توجهی از درآمد خود را صرف تبلیغات محیطی می کنند.


مهم ترین ابزارهای تبلیغات محیطی

1.رزرو بیلبورد تبلیغاتی

یکی از معروف ترین و محبوب ترین ابزارهای تبلیغات محیطی، بیلبورد های تبلیغاتی هستند که قدرت بسیار زیادی در جذب بیننده و معرفی محصولات و خدمات به مردم دارند. هرچه در طراحی بیلبورد های تبلیغاتی از ایده های نو و خلاقانه بیشتری استفاده شود، علاقه مندان بیشتری را به خود جذب می کنند.
بیلبورد به سازه های عظیمی گفته می شود که دارای پوسترهای بزرگی از محصولات و یا خدمات کمپانی ها و شرکت ها است. مکان قرار گیری بیلبوردها بسیار مهم است؛ چرا که در صورت احداث بیلبورد تبلیغاتی در مسیرهای پر تردد، تبلیغات به راحتی به صورت متوالی قابل مشاهده هستند. این تکرار در دیدن بیلبورد هرچند کوتاه که کوتاه باشد، باعث می شود که در ناخودآگاه افراد نام برند محصول یا خدمات حک شود.



نکته: بیلبوردهای تبلیغاتی منطقه جغرافیایی یا دسته خاصی از افراد را در بر می گیرند. اما با تبلیغات بیلبوردی در مناطق مختلف می توانید تبلیغات خود را در سطح ملی نمایش دهید.


2. استرابورد تبلیغاتی

روز به روز ابزارهای جدیدی وارد صنعت تبلیغات محیطی می شود تا در عین راحتی نصب، توجه مخاطبان را به خود جلب کند. یکی از همین ابزارهای امروزی در حوزه تبلیغات محیطی، استرابورد می باشد، که اولین بار در شهر تهران رو نمایی و استفاده شد.
سازه استرابورد نوعی استند ایستاده تبلیغاتی است که به عنوان نسل جدید پرتابل ها و سازه های تبلیغاتی ایستاده قدیمی محسوب می شود. استرابورد چندین سال است که توسط شهرداری جهت اکران های فرهنگی و اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می گیرد.
این عضو جدید تبلیغات محیطی با نام استرابورد، سازه ای است که در آن ایرادات و نقایص نسل های گذشته برطرف شده و مقاومت و ایستایی خوبی نسبت به سایر سازه های تبلیغاتی در مقابل باد دارد؛ در ضمن جزو ابزارهایی است که به عنوان گرافیک محیطی نقش مهمی در معرفی محصولات ایفا می کند.


3.تبلیغات ترانزیتی

تبلیغات ترانزیتی به تبلیغاتی گفته می شود که روی اتوبوس، مترو، قطار، تاکسی، کشتی، فرودگاه و دیگر وسایل نقلیه نصب می شود. این نوع تبلیغات هزینه پایین تری دارد و بخش بیشتری از افراد جامعه را در بر می گیرد. تبلیغات ترانزیتی همان تبلیغات روی نمایشگرهای مترو، تبلیغات داخل کابین مترو یا تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها است.



4. مبلمان شهری

تبلیغات مبلمان شهری به هر تبلیغی گفته می شود که در مراکز خرید یا در دید عموم افراد نصب می شود. تبلیغات مبلمان شهری عموماً در محل های پر رفت و آمدی همچون نزدیک فروشگاه، مدارس، داروخانه و ... قرار دارند.



5. لمپوست بنر

لمپوست بنر نمونه دیگری از ابزارهای تبلیغات محیطی است که میله های مستطیل شکل 1 تا 3 متری هستند. در این ابزار، بنر تبلیغاتی روی میله ها نصب می شوند. اجاره لمپوست بنر به نسبت دیگر ابزارهای تبلیغاتی کم هزینه است؛ به طوری که کسب و کارهای کوچک نیز می توانند در این فضا تبلیغات داشته باشند.


6. تلویزیون های بزرگ شهری

تلویزیون های شهری همان تابلوهای بزرگی هستند که در کنار چهارراه، بزرگراه، پارک ها و اتوبان ها نصب می شوند. این تلویزیون ها تبلیغات را به صورت تصاویر یا ویدئوهای رنگی پخش می کنند.


مزایا تبلیغات محیطی (Out-of-home advertising)

  • دارا بودن از موقعیت مکانی غیر مرسوم
  • جدید بودن موضوعات
  • امکان نصب تبلیغات در موقعیت های مکانی متفاوت
  • روش های اجرایی متفاوت
  • افزایش آگاهی مردم نسبت به برند و محصولات
  • افزایش فروش
  • معرفی محصولات جدید برندها
  • تبلیغات خوب و مؤثر باعث ترغیب شدن مشتریان به خرید از محصولات شما می شود.


معایب Out-of-home advertising

  • وجود محدودیت هایی در تبلیغات
  • بالا بودن قیمت این نوع تبلیغات
  • عدم امکان محاسبه میزان بازدید در تبلیغات محیطی
  • در صورت نداشتن زیرساخت مناسب، تبلیغات محیطی می تواند به کسب و کار شما صدمه وارد کند.

کسب اطلاعات بیشتر: تبلیغات تلویزیونی نوعی دیگر از تبلیغات است. شما می توانید اطلاعات لازم در مورد تبلیغات تلویزیونی را در این صفحه بیابید.



قانون 6 ثانیه طلایی

به این نکته توجه کرده اید که همیشه هنگام خواندن بیلبورد، شما در حال حرکت هستید و زمان زیادی برای نگاه کردن به آن ندارید. متوسط زمانی که برای مطالعه بیلبورد تبلیغاتی صرف می شود چیزی در حدود 6 ثانیه است.
اکثر بیلبوردها در مکان های شلوغ و کنار اتوبان ها بنا شده اند و زمان زیادی برای خواندن آن ندارید، در ضمن باید این نکته را بدانید که یک تبلیغ عادی به سرعت از ذهن فراموش می شود، پس یک طراح خلاق برای حک کردن آگهی تبلیغاتی خود در ذهن شما فقط 6 ثانیه طلایی فرصت دارد.
باید تبلیغات را به شفاف ترین حالت ممکن و به صورت خلاقانه طراحی کنیم، تا در کمترین زمان هدف آگهی مورد نظر را به مخاطب برسانیم.


مراحلی که باید پیش از اجرا تبلیغات محیطی رعایت کنید!

  • بررسی مخاطبان هدف از لحاظ موقعیت جغرافیایی، ارزش ها و سبک زندگی
  • تعیین هدف شما از تبلیغات و زمان بندی رسیدن به هدف
  • انتخاب پیامی کوتاه برای تبلیغات
  • تعیین بودجه
  • برنامه ریزی و بررسی رسانه های تبلیغاتی
  • طراحی خلاقانه تبلیغات با توجه به پیام
  • انتخاب مجری تبلیغاتی برای اجرا تبلیغات
  • اجرا تبلیغات و نظارت وضعیت
  • بررسی و تحلیل نتایج تبلیغات


موبیتو، مجری تبلیغات محیطی

بسیاری از کسب و کارها برای شناخت و انجام تبلیغات محیطی نیازمند افرادی تحت عنوان مجری تبلیغاتی هستند تا با مشاوره های تخصصی بتوانند بهترین مسیر تبلیغات محیطی را برای برند خود پیاده سازی کنند. مجری تبلیغاتی فرد یا شرکتی است که با توجه به بودجه کسب و کارها وظیفه انتشار تبلیغات محیطی را بر عهده دارد.
موبیتو یکی از شرکت هایی است که با مشاوره های تبلیغاتی به مشتریان خود تحت عنوان مجری تبلیغاتی فعالیت می کند. با موبیتو می توانید در شهرها و مکان های دلخواه خود تبلیغات محیطی انجام دهید.


قیمت تبلیغات محیطی در سراسر کشور

تبلیغات محیطی طیف گسترده ای از رسانه های تبلیغاتی را در بر می گیرد. قیمت هر یک از این تبلیغات متغییر است. عواملی چون موقعیت جغرافیایی، مدت زمان تبلیغات، جایگاه تبلیغاتی، ابعاد بنر تبلیغاتی و ... روی هزینه نهایی تاثیرگذار هستند. اما به طور کلی با هر میزان بودجه ای که داشته باشید، می توانند برای برند خود تبلیغات محیطی انجام دهید.

برای رزرو بیلبورد، استرابورد و دیگر انواع تبلیغات محیطی در تهران و سایر شهرها با ما در تماس باشید.




سؤالات متداول

انواع تبلیغات محیطی چیست؟
تبلیغات بیلبورد، استرابورد، مبلمان شهری، ترانزیت، استند، لمپوست بنر، لایت باکس، نقاشی های دیواری و تلویزیون های بزرگ شهری از انواع تبلیغات محیطی هستند.
تبلیغات محیطی چیست؟
تبلیغات محیطی به تبلیغی گفته می شود که خارج از محیط خانه اجرا می شود و مخاطبان را با محصول یا خدمات آشنا می کند. هدف از تبلیغات محیطی جذب مخاطبان و تبدیل آن ها به مشتری است.
هزینه تبلیغات محیطی چقدر است؟
تبلیغات محیطی طیف گسترده ای از تبلیغات را شامل می شود که قیمت هر یک از آن ها با توجه به موقعیت مکانی، زمان قرارگیری تبلیغات، اندازه بنر تبلیغاتی و ... متغیر است. برای اطلاع از قیمت تبلیغات محیطی در سراسر کشور می توانید با شماره 021-22968879 تماس بگیرید.

در پایان...

مجموعه موبیتو، یکی از فعالان عرصه تبلیغات است که با استفاده از متخصصان حرفه ای همواره آماده ارائه بهترین مشاوره ها در زمینه تبلیغات است. موبیتو همواره بهترین گزینه ها را پیش روی شما می گذارند تا به بهترین شکل ممکن و هدفمند باعث رونق کسب و کار شما شود. شما می توانید برای رزرو بیلبورد و کسب اطلاعات درباره سایر شیوه های تبلیغات محیطی با ما تماس بگیرید.




پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


نظر


اسم

ایمیل

آدرس اینترنتی


تماس با ما