تبلیغات محیطی


در طول روز زمان هایی که بیرون از محیط خانه مشغول به کار یا گشت و گذار هستید، حتما برایتان پیش آمده است که با تابلوهای تبلیغاتی متعددی روبرو شده باشید. این تابلوهای تبلیغاتی جزو تبلیغات محیطی محسوب می شوند؛ حال ممکن است برخی از آن ها نظر شما را جلب کنند و برخی دیگر ممکن است هیچ تاثیری در شما ایجاد نکنند.
به طور کل تمام تلاش ها برای فروش محصول، خدمات و معرفی آنها به مشتریان عزیز است. کسی که در حوزه فروش به موفقیت برسد، به معنی آن است که به محبوبیت رسیده و در نتیجه سود بیشتری خواهد برد. تبلیغات محیطی در معرفی و فروش محصولات و خدمات نقش اساسی ای را ایفا می کند که باعث شناخت هرچه بیشتر مردم از محصول و خدمات ارائه شده می شود. با ما همراه باشید تا شما را با تبلیغات محیطی و انواع آن بیشتر آشنا کنیم.

انواع تبلیغات محیطی

  • بیلبوردهای تبلیغاتی
  • استرابورد
  • استندهای تبلیغاتی
  • لمپوست بنر
  • تلویزیون های بزرگ شهری
  • دیوار نویسی و نقاشی های دیواری
  • تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس های شهری


2 مورد از مهم ترین روش های تبلیغات موثر

هر یک از ابزارهای تبلیغات محیطی به نوبه خود سودمند هستند اما دو روش بیلبورد و استرابورد جزو مهم ترین روش های تبلیغات محیطی به شمار می روند.


بیلبورد تبلیغاتی

یکی از معروف ترین و محبوب ترین ابزارهای تبلیغات محیطی، بیلبورد های تبلیغاتی هستند که قدرت بسیار زیادی در جذب بیننده و معرفی محصولات و خدمات به مردم عزیز دارند. هرچه در طراحی بیلبورد های تبلیغاتی از ایده های نو و خلاقانه بیشتری استفاده شود، علاقه مندان بیشتری را نسبت به سایر تبلیغات جذب خود می کنند.
بیلبوردها، سازه های عظیمی هستند که نشان دهنده پوسترهای بزرگی از محصولات و یا خدمات کمپانی ها و شرکت ها می باشند. مکان قرار گیری بیلبوردها بسیار با اهمیت است زیرا باید در مسیر پر تردد احداث شود تا به راحتی و بعضا در دفعات متوالی آن را مشاهده کرد. این تکرار در دیدن بیلبورد هرچند کوتاه، باعث می شود که در ناخودآگاه افراد آن برند و محصول یا خدمات حک شود.


استرابورد تبلیغاتی

روز به روز ابزرا های جدیدی وارد صنعت می شوند و یا بروز رسانی می شوند به طوری که سعی می شود در عین راحتی نصب از کمترین میزان ایراد برخوردا باشد. یکی از همین ابزارهای امروزی در حوزه تبلیغات محیطی، استرابورد می باشد، که اولین بار در شهر تهران رو نمایی و استفاده شد.
سازه استرابورد نوعی استند ایستاده تبلیغاتی است که به عنوان نسل جدید پرتابل ها و سازه های تبلیغاتی ایستاده قدیمی محسوب می شود که از سال های گذشته توسط شهرداری جهت اکران های فرهنگی و اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می گیرد.
این عضو جدید تبلیغات محیطی با نام استرابورد، سازه ای است که در آن ایرادات و نقایص نسل های گذشته برطرف شده و مقاومت و ایستایی خوبی نسبت به سایر سازه های تبلیغاتی در مقابل باد دارد؛ در ضمن جزو ابزارهایی است که به عنوان گرافیک محیطی نقش مهمی در معرفی محصولات ایفا می کند.

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

  • دارا بودن از موقعبت مکانی غیر مرسوم
  • جدید بودن موضوعات
  • روش های اجرایی متفاوت
  • بالا بردن آگاهی مردم نسبت به برند و محصولات
  • تبلیغات محیطی خوب و موثر باعث ترغیب شدن مشتریان به خرید از محصولات شما می شود.
  • این تبلیغات دارای محدودیت هستند.
  • بالا بودن قیمت برخی از ابزارهای تبلیغات محیطی
  • در صورت نداشتن زیرسالخت مناسب، تبلیغات محیطی می تواند به کسب و کار شما صدمه وارد کند.



قانون 6 ثانیه طلایی

به این نکته توجه کرده اید که همیشه هنگام خواندن بیلبورد، شما در حال حرکت هستید و زمان زیادی برای نگاه کردن به آن ندارید. متوسط زمانی که برای مطالعه بیلبورد تبلیغاتی صزف می شود چیزی حدود 6 ثانیه است.
اکثر بیلبوردها در مکان های شلوغ و کنار اتوبان ها بنا شده اند و زمان زیادی برای خواندن آن ندارید، در ضمن باید این نکته را بدانید که یک تبلیغ عادی به سرعت از ذهن فراموش می شود، پس یک طراح خلاق برای حک کردن آگهی تبلیغاتی خود در ذهن شما فقط 6 ثانیه طلایی فرصت دارد.
باید تبلیغات را به شفاف ترین حالت ممکن و به صورت خلاقانه طراحی کنیم، تا در کمترین زمان هدف آگهی مورد نظر را به مخاطب برسانیم.

رزرو بیلبورد

مجموعه موبیتو، یکی از فعالان عرصه تبلیغات است که با استفاده از متخصصان این عرصه همواره آماده ارائه بهترین مشاوره ها در عرصه تبلیغات است و بهترین گزینه ها را پیش روی شما می گذارند تا به بهترین شکل ممکن و هدفمند باعث رونق کسب و کار شما شود. شما می توانید برای رزرو بیلبورد و کسب اطلاعات درباره سایر شیوه های تبلیغات محیطی به صفحه رسمی موبیتو مراجعه کنید.