10 منبع برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ در سال 2021



امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، کسب وکارها از حالت بازاری و سنتی خارج شده و به سمت دیجیتال شدن و ایجاد بیزینس‌های آنلاین روانه شده‌اند. بنابراین؛ نیاز بازار کار امروز نسبت به گذشته تفاوت چشمگیری داشته است.

در گذشته با وجود کسب و کار های سنتی، نیاز بازار کار به کارگران برای کارهای جسمی بود؛ اما امروزه نیاز به کارشناسان حرفه ای با ذهن قوی وجود دارد تا مشاوره کسب و کارهای آنلاین را انجام دهند.

امروزه با توجه به شرایط جامعه، حرفه دیجیتال مارکتینگ به یکی از پرطرفدارترین حوزه ها برای یادگیری و ورود به بازار کار تبدیل شده است.

با توجه به نیاز علاقه‌مندان به یادگیری دیجیتال مارکتینگ، منابع مختلف همانند کتاب‌های آموزشی و کلاس‌های متنوع، پیدا کردن منبع مناسب دشوار شده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی منابع معتبر برای یادگیری و آشنایی با دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.



یادگیری دیجیتال مارکتینگ و لیست سایت های معتبر


منابع فوق العاده زیادی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. در ادامه لیستی از بهترین سایت‌های معتبر در سراسر دنیا را برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ از نگاه آژانس تبلیغاتی موبیتو، معرفی می‌کنیم.

  • اوت سورس مارکتینگ
  • کوئرا
  • ورد استریم
  • گلوئینگ استارت
  • میرک
  • سیمپل لرن
  • کورسرا
  • بلاگ هاب اسپات
  • نیل پاتل
  • انستیتو دیجیتال مارکتینگ


یادگیری دیجیتال مارکتینگ را در گوگل سرچ کنید.


یکی از بهترین روش‌ها برای شروع یادگیری هر موضوعی، سرچ کردن در گوگل است. در واقع شما می‌توانید به راحتی با جستجو کردن دیجیتال مارکتینگ در گوگل، به اقیانوسی بی‌پایان از اطلاعات مفید و اصولی دسترسی پیدا کنید.

یکی از بهترین مهارت ها در دنیای امروز برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ، سرچ کردن حرفه ای در گوگل است. بنابراین پیشنهاد می شود ابتدا مطالبی درباره دیجیتال مارکتینگ در سایت های معتبر بخوانید.

یادگیری دیجیتال مارکتینگ نیازمند آشنایی ابتدایی از این حرفه است. خواندن مطالب مختلف درباره دیجیتال مارکتینگ باعث ایجاد فضای ذهنی برای شما می شود.

می توانید با سرچ یادگیری دیجیتال مارکتینگ به زبان انگلیسی فراتر رفته و با مطالب به روز جهانی، اطلاعات خود را افزایش دهید. برای سرچ کلمه های کلیدی در این حوزه، آشنایی نسبی با زبان انگلیسی ضروری است.



تعیین کلمات کلیدی، چگونه محتوا را بهینه سازی می کند؟

کلمات کلیدی، کلماتی هستند که معنایی از کلیت موضوع محتوای سایت به مخاطب می‌دهند. در حیطه سئو نیز عباراتی هستند که توسط کاربران در موتورهای جستجو گوگل بیشترین سرچ را داشته‌اند.

به طور کلی، اگر بخواهید کل محتوای یک سایت را تنها در یک کلمه یا عبارت کوتاه خلاصه کنید، آن عبارت کلمات کلیدی صفحه محتوای شما محسوب می‌شود.

اگر عبارت کلیدی یاد گیری دیجیتال مارکتینگ را برای جستجو محتوای خود استفاده کنید، می توانید به بهترین منابع در این زمینه دسترسی داشته باشید.



چه زمانی، خواندن کتاب ها را برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ آغاز کنیم؟


کتاب‌ها، همیشه معتبر‌ترین منابع برای یادگیری موضوعات مختلف بوده‌اند. امروزه کتاب‌های فوق العاده متنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ منتشر شده است.

دنیای دیجیتال مارکتینگ، بسیار وسیع است و بهترین روش برای انتخاب مسیر شغلی و یادگیری خود در این حوزه نوپا، خواندن کتاب‌های آموزشی می‌باشد.

در واقع شما با خواندن این کتاب‌ها، یک دید کلی نسبت به شغل‌های دیجیتال مارکتینگ و شرح وضایف هر کدام پیدا می‌کنید تا با چشم باز و روشن‌تر، انتخابی هوشمندانه برای مسیر شغلی و مطالعاتی خود در بازاریابی دیجیتال داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های پرطرفدار در این حوزه را مطالعه نمایید و پس از روشن شدن مسیر و انتخاب حرفه تخصصی، از کتاب های آموزشی اختصاصی استفاده کنید.

یکی از معروف‌ترین کتاب‌ها در این حوزه، اعترافات یک تبلیغاتچی می‌باشد که با قلم روان و ساده، راهنمای مسیر انتخاب حوزه تخصصی در دیجیتال مارکتینگ است.



یادگیری دیجیتال مارکتینگ با کدام دوره امکان پذیر است؟


پس از انتخاب حوزه تخصصی خود در بازاریابی دیجیتال، می‌توانید از دوره‌های آموزشی حضوری یا آنلاین برای یادگیری اصولی در این حوزه، استفاده کنید.

امروزه، دوره‌های آنلاین و حضوری بسیاری با شعار آموزش اصولی marketing digital به وجود آمده است و انتخاب را برای علاقه‌مندان به یادگیری این حوزه، بسیار دشوار کرده است.

اولین قدم در انتخاب بهترین دوره آموزشی، شناخت علایق و توانایی‌های خود و انتخاب حوزه تخصصی در بازاریابی دیجیتال می‌باشد.

پس از انتخاب هوشمندانه حوزه تخصصی فعالیت، با مشاهده رزومه و نمونه کار‌های استادان دوره‌های آموزشی، می‌توانید بهترین دوره آموزشی مناسب خود را انتخاب کنید.



آیا آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ، مناسب برای ورود به بازار کار است؟

بسیاری از افراد با تولید محتوای آموزشی در زمینه بازاریابی دیجیتال، اطلاعات مفیدی را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان خود می‌گذارند.

شما می توانید به راحتی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و جستجو محتواهای مربوط به digital marketing، به بسیاری از اطلاعات معتبر و اصولی دست پیدا کنید.

همچنین با دنبال کردن مدرسان یا فعالان حوزه بازاریابی دیجیتال، می‌توانید شبکه ارتباطی خود را گسترده تر کرده و بتوانید در پروژه های مختلف دیجیتال مارکتینگ، با افراد و شرکت های زیادی همکاری کنید.

با فعالیت در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای مرتبط با حوزه خود، باعث برندسازی شخصی و نشان دادن توانایی‌ها و مهارت خود در حوزه تبلیغات دیجیتال خواهید شد.



آیا دوره کارآموزی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ مناسب است؟


کارآموزی در حرفه دیجیتال مارکتینگ، به استعداد و توانایی های شما بستگی دارد. مطالعه و پیش زمینه در زمینه دیجیتال مارکتینگ قبل از ورود به بازار کار ضروری است.

در دوران کارآموزی با انجام پروژه های تمرینی مختلف، می توانید دانسته های خود را در پروژه های واقعی پیاده کنید. می توان دوران کارآموزی را سکویی برای پرش و ورود به بازار کار تعریف کرد.

اما اگر جزء افرادی هستید که در حین کار عملی یادگیری بهتری دارید، می‌توانید از دوره های کارآموزی رایگان استفاده کنید.

داشتن شبکه ارتباطی با فعالان حوزه مارکتینگ، مسیر پیدا کردن بهترین دوره کارآموزی را برای شما راحت تر می‌کند؛ پس از همین حالا فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی، به ویژه اینستاگرام و لینکدین آغاز کنید.



سخن آخر:

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با راه های مختلف یادگیری دیجیتال مارکتینگ، آشنا کنیم. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، دید روشن‌تری نسبت به مسیر شغلی خود در بازاریابی دیجیتال داشته باشید.

 

  • شما چه روش‌هایی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ را پیشنهاد می‌کنید؟
  • بهترین روش یادگیری این حوزه از نظر شما، کدام روش است؟
  • حوزه مورد علاقه شما در بازاریابی دیجیتال، کدام است؟

تماس با ما