تبلیغات گسترده در تلگرام


درست از سال 2013 بود که با روی کار آمدن تلگرام خیلی زود توجه کاربران به این پیام رسان جلب شد. اپلیکیشنی که با قابلیت های منحصر به فرد خود توانست به یکی از اصلی ترین پیام رسان ها در سراسر جهان تبدیل شود؛ به طوری که طبق آخرین آمار سال 2020 تعداد کاربران این اپلیکیشن کاربردی به 400 میلیون کاربر فعال رسیده است. از این تعداد حدودا بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی در تلگرام فعالیت می کنند و این اپلیکیشن به بستری مناسب برای تبلیغات گسترده یا معرفی کسب و کارهای مختلف شده است.
سازنده اپلیکیشن تلگرام هر روزه در صدد افزایش قابلیت های این پیام رسان و بهبود مشکلات آن است. به طوری که امروزه می توان گروه ها و کانال هایی با صدها هزار کاربر را به وسیله ربات های مختلف سازماندهی کرده و تبلیغات خود را در این بستر ارائه دهیم. تبلیغات در تلگرام به دو صورت تبلیغات تکی و تبلیغات گسترده انجام می شود. اگر هیچ پیش زمینه ای در مورد نحوه تبلیغات پربازدید در تلگرام ندارید یا می خواهید کار تبلیغات خود را به یک مجری تبلیغات اینستاگرام حرفه ای بسپارید با ما همراه باشید.


آشنایی با تبلیغات گسترده تلگرامی

یکی از بهترین و پر بازدیدترین روش های تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تبلیغات گسترده تلگرامی است. تبلیغات انبوه تلگرامی اگر در زمان درست و توسط کانال ها و گروه های پر بازدید انجام شود، بازدهی بالایی برای کسب و کار شما خواهد داشت. این در حالی است که تبلیغات عادی یا گسترده در تلگرام بسیار ارزان تر از نمونه های دیگر تبلیغات خواهد بود. محبوبیت این پیام رسان به حدی است که پس از فیلتر شدن آن نیز همچنان فعالیت بخش عمده ای از کاربران در آن ادامه دارد. به همین خاطر است که بسیاری از کسب و کارها همچنان به دنبال تبلیغات گسترده در این بستر مناسب هستند.



انواع تبلیغات در تلگرام

  • تبلیغات کلیکی: در تبلیغاتی کلیکی تلگرام بر اساس تعداد کلید و ورودی که دریافت می کنید، باید هزینه پرداخت کنید.
  • تبلیغات بازدیدی: یکی از پرطرفدارترین روش تبلیغات گسترده در تلگرام، تبلیغات بازدیدی است. در این روش با توجه به میزان بازدیدی که می خواهید، هزینه پرداخت می کنید.

    حال انتخاب با شما است که در یک کانال و با قیمت بالاتر تبلیغات کنید یا با کمک مجریان حرفه ای تبلیغات تلگرامی در چندین کانال مختلف و ارزان تر تبلیغات خود را انجام دهید. چه بسا نتایج بهتر و بازخوردهای بهتری می توانید از کاربران چندین کانال فعال تلگرام دریافت کنید. جدای از آن دیگر نگران بازدهی تبلیغات خود نیز نخواهید بود.
    البته تبلیغات در تلگرام به دو صورت تکی یا گسترده انجام می شود که با تبلیغات گسترده می توانید با هزینه پایین تر در چند کانال و گروه محبوب تبلیغ کنید.

  • تبلیغات تکی: اگر می خواهید به صورت هدفمند در یک کانال خاص و پر بازدید تبلیغات خود را اجرا کنید، تبلیغات تکی مناسب ترین شیوه برای شما خواهد بود.
  • تبلیغات گسترده: در تبلیغات گسترده بنر شما در چندین کانال مختلف گذاشته می شود و بسته به میزان بازدید از پست، هزینه شما محاسبه می شود. البته پست آخر بودن یا پست آزاد بودن تاثیرات زیادی در قیمت نهایی تبلیغات گسترده در تلگرام خواهد داشت.


تبلیغات گسترده در تلگرام به چه صورت هایی گذاشته می شود؟

  • پست آخر: در تبلیغات به صورت پست آخر، باید بنر تبلیغاتی خود را به ادمین کانال تحویل دهید و این افراد در بازه زمانی محدود مثلا 12 ساعته بنر شما را به عنوان آخرین پست کانال خود قرار می دهند. تبلیغات انبوه تلگرام به صورت پست آخر علاوه بر بازخورد بالاتر، هزینه بیشتری نیز برای شما خواهد داشت.
  • پست محدود یا ویژه: در روش پست محدود یا ویژه، ادمین های کانال پست شما را در بین پست های عادی کانال قرار می دهند تا مخاطبان در زمان چک کردن مطالب از بنر شما نیز بازدید کنند.
  • پست آزاد: در روش پست آزاد ادمین کانال ها بنر تبلیغاتی شما را در هر زمان و هر تعدادی که بخواهید در کانال خود قرار می دهند.

چگونه در تبلیغات گسترده تلگرامی بازدهی بالایی دریافت کنیم؟

اول اینکه بسته به نوع کسب و کار و مخاطبان خود تبلیغات تلگرامی را به کانال ها خبری، روانشناسی، پزشکی، خرید و فروشی، اطلاعات عمومی، آشپزی و ... بسپارید. سعی کنید که تا حد امکان کانال هایی که در آن تبلیغ می کنید نزدیک به نوع کسب و کار شما باشند. مثلا برای تبلیغ ظروف آشپزخانه، کانال های آشپزی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
اما با وجود یک بنر و متن تبلیغاتی جذاب می توانید بازدهی بالایی در یک کانال معمولی داشته باشید. از این رو اگر تخصصی در حوزه طراحی گرافیکی، ساخت تیزر یا نوشتن متن های تبلیغاتی جذاب ندارید، بهتر است محتوا تبلیغاتی خود را به افراد خبره بسپارید.
هر قدر که تصویر یا ویدئو تبلیغاتی شما جذاب تر باشد، مخاطبان بیشتر در صدد خواندن متن و یا دنبال کردن شما خواهند بود. در تبلیغات گسترده ممکن است مخاطبان شما در چندین کانال مختلف تبلیغ شما را مشاهده کرده باشند. در این حالت احتمال اینکه این افراد از شما خرید کنند یا از صفحه کاری یا سایت شما بازدید کنند بسیار بالا است.
اگر بودجه کافی برای استفاده از اینفلوئنسرها در محتوای تصویری خود را دارید، حتماً از این افراد کمک بگیرید! زمانی که بلاگرها یا اینفلوئنسرهای محبوب در حال معرفی خدمات یا محصولات شما باشند، می توانید تاثیر بهتری در اعتماد عمومی و جذب مخاطبان داشته باشید.



اصطلاحات کاربردی در تبلیغات تلگرام

اگر بخواهید کسب و کار خود را در تلگرام تبلیغ کنید، بدون شک با اصطلاحاتی از جانب ادمین ها مواجه می شوید که ممکن است برایتان آشنا نباشد. در ادامه چند نمونه از اصطلاحات کاربردی در زمینه تبلیغات در تلگرام را برایتان معرفی می کنیم.

  • بنر: پست تبلیغاتی که در قالب عکس یا ویدئو به همراه متن ارائه می شود.
  • شات: بعد از به پایان رسیدن مدت زمان تبلیغ شما ادمین کانال اسکرین شات پست تبلیغ را در گروه شات ارسال می کند.
  • ری شات: در زمانی که از محدودیت تبلیغ شما گذشته باشد، ادمین پست را از بالای کانال حذف و به آخر کانال اضافه می کند.
  • ریپ: پست های تبلیغاتی بدون عکس یا ویدئو را ریپ می نامند.
    فراموش نکنید که تبلیغات در تلگرام برخلاف تبلیغات در اینستاگرام هیچ محدودیتی در تعداد کارکترها ندارد. همچنین، با وجود اضافه شدن قابلیت سوپر گروه هایی با اعضای چند هزار نفره می توانید چه در کانال ها و چه در سوپر گروه های پربازدید تبلیغات گسترده تلگرام خود را انجام دهید.


مزیت های تبلیغات گسترده تلگرام

  • افزایش فروش محصولات
  • برندینگ و معرفی کسب و کار به مشتریان بالقوه
  • امکان دیده شدن توسط مخاطبان هدف
  • گستردگی انتشار تبلیغات شما در مدت زمان کوتاه
  • جذب کاربر و مشتری به کانال، پیج یا سایت شما
  • امکان تبلیغات انبوه با هزینه کمتر
  • امکان تبلیغ هدفمند در کانال هایی با اعضای چند هزار نفری
  • امکان مشاهده تعداد بازدید ها یا کلیک
  • امکان استفاده از متن، عکس و ویدئو در تبلیغ

قیمت تبلیغات گسترده در تلگرام

تعرفه تبلیغات گسترده در تلگرام بسته به مخاطبان، نوع کسب و کار و میزان بازدید متفاوت است و قیمت ثابتی ندارد. اما به طور کلی قیمت تبلیغات گسترده تلگرامی همیشه به صرفه تر از تبلیغات تکی است. مخصوصاً در زمانی که تبلیغات شما توسط تیم مجری تبلیغات صورت بگیرد.



سوالات متداول

  • تبلیغات در تلگرام چند ساعت بعد از درخواست مشتری انجام می شود؟
    تا 24 ساعت بعد از ثبت درخواست تبلیغات گسترده یا تکی در تلگرام و ارائه بنر و پرداخت هزینه، تبلیغات شما در این شبکه مجازی انجام می گیرد.


انواع روش تبلیغات گسترده در تلگرام چیست؟
تبلیغات گسترده کانال، تبلیغات گسترده سوپر گروه، تبلیغات بازدیدی و تبلیغات کلیکی از انواع تبلیغات گسترده در تلگرام محسوب می شود.