پیام های کوتاه پوش نوتیفیکیشن نوعی اعلان و دعوت از کاربر برای تعامل با اپلیکیشن ها هستند که امروزه از آن برای اهداف تبلیغاتی نیز استفاده می شود. تبلیغات نوتیفیکیشن مانند پیامک (sms) و سایر اطلاعیه های موبایلی در اختیار افرادی قرار می گیرند که اپلیکیشن مشخصی را روی گوشی موبایل خود نصب کرده اند.
حتماً‌ تا به حال پس از نصب یک اپلیکیشن روی موبایل خود با تبلیغاتی مواجه شده اید که به صورت یک اعلان یا اطلاعیه کوتاه روی گوشی تان ظاهر می شود و اطلاعاتی در مورد ارتقای نسخه قبل یا تخفیف ها و جشنواره ها ارائه می دهد یا مثلاً یک بازی نصب کرده اید، حتی اگر بازی هم نکنید، برای شما اعلان ها یا اطلاعیه هایی را به صورت پیام کوتاه نمایش می دهد.
پیام های کوتاه نوتیفیکیشن نوعی اعلان و دعوت از کاربر برای تعامل با اپلیکیشن ها هستند. از طریق نوتیفیکیشن می توانید محصول خود را به کاربر معرفی کنید و نشان دهید. این روش تبلیغاتی شیوه ای فوق العاده برای جلب کردن مشتری های بالقوه شماست.
امروزه با وجود انواع اپلیکیشن ها و برنامه ها در اپ استور و گوشی موبایل با تبلیغ از طریق پوش نوتیفیکیشن به راحتی می توان به مشتریان زیادی دسترسی پیدا کرد.
پیش از این، پوش نوتیفیکیشن کانالی برای ارسال محتوای برندهای برتر جهان به کار می رفت، اما اکنون یکی از مؤثرترین روش های تبلیغاتی محسوب می شود. خوب است بدانید تبلیغات پوش نوتیفیکیشن تنها برای جلب و ارتباط با کاربر نیست، بلکه یکی از مهم ترین کانال های بازاریابی و تبلیغات به شمار می رود.
پوش نوتیفیکیشن می تواند به منزله جایگاه تبلیغاتی با استفاده تجاری برای ناشران اپیلیکیشن ها کسب درآمد کند. همچنین، به برخی از کاربران این امکان را دهد که با دریافت مبلغی معین از نسخه بدون تبلیغ برنامه نصب شده استفاده نمایند.
اگرچه یکی از بهترین روش ها برای نمایش برند و کسب و کارتان تبلیغات پوش نوتیفیکیشن است، استفاده از این شیوه تبلیغاتی نیازمند استراتژی هایی است،‌ چراکه به همان اندازه که می تواند مفید و مؤثر باشد، می تواند موجب ریزش کاربران شود.